Hima roka
01-31-2021, 06:34 PM
صاحبي عمر من أيام الطفولة عشنا سوا مع بعض من واحنا في أبتدائي لغاية الثانوية العامة
كان عايش مع أبوه راجل محترم وكبير في السن وكان ليه اخت صغيره أسمها دلال كانت قمر
بس واحنا في إعدادي اختفت من حياتنا ولما سألته بعدها بكتير قالي انها راحت تعيش مع خالته
وفي يوم من الأيام كنت في ميتينج شغل و خرجت أتغدى بره ولسه بطلب الأوردر وبلف خبطت في
واحد وبعد مشادات كلامية طلع عمر صاحبي انت فين وأزيك وواحشني انت فين وبتهبب أيه
طلع مدير شركة كبيرة بس قعدنا نحكي على زمان وأيام زمان و اللي حصل في الستين اللي فاتت
وكانت حكايه ولا ألف ليلة وليلة أبوه الحاج عادل مات و أخته لسه عايشه مع خالتها ومعاهم أمه
ها ......ايه ده امك
أنا : مامتك بتقول مامتك إزاي يابني مش مامتك ماتت من زمان ياعم
عمر: كنت فاكر كده بس حصلت كام حاجه عرفت أنها لسه عايشه
أنا : ياااااااااه دي لازم تكون ست كبيره في السن بقى وانت فين ورحت فين وجيت منين
عمر ضحك وقال :لا لا دي غير كده خالص
أنا : ازاي يعني ؟
خدني من أيدي و ركبنا العربية وطلعنا على شركة كبيرة قوي
من باب الشركة وتحس بالعظمة وواضح أن عمر ليه كلمة مسموعة فيها
لغاية ما ما وصلني لمكتب المدير العام
دخلت كانت قاعده على المكتب واحدة ****م صلي على النبي ايه ده حته ميلف ملهاش حل
شعر أصفر وبلوزه مفتوحة لونها بينك وبنطلون اوفوايت حته سكرة وميكب منور وشها
غرفني عليها مدام نور البيج بوص بتاع الشركة وماما .....
ايه نعم دي ام عمر يخربيت حلاوتها
قعدنا نتكلم مع بعض وهي ست لذيذه واجتماعية وبقينا أصحاب في ثواني
وعزمتني عندهم على الغداء يوم الجمعة وخرجت بعدها وانا مش مصدق ان عمر ليه ام
جامده زي نور وبعد يومين خرجت مع عمر وسألته ليه ماكانش بيتكلم عنها قبل كده سكت
وقعد يغير في المواضيع لغاية لما قولت له : انت عندك سر ومخبيه ولا إيه يا عمر
عمر : بصراحة فيه سر ومش هينفع أقولك عليه خالص
أنا : يا عم احنا اخوات وسرك سري بس فضفض ادينا بنحكي يا برنس
عمر : بص أنا امي أبويا طلقها واحنا صغيرين
أنا :ما أنا عارف ده ايه الجديد
عمر : الجديد سبب الطلاق .... أبويا طلقها علشان كانت نايمة مع راجل تاني
أنا :اوبا أنا اسف يا معلم و**** ماكنتش اقصد أقلب المدفون
عمر : المشكلة مش كده المشكلة الكبيرة كانت نايمة هي ومين ومع مين
أنا : لا انا كده أتلخبطت خالص لا فهمني
عمر بكسوف : كانت نايمة مع خالي وخالتي يعني اخوهم كان.....
أنا : يانهار أسود اخوهم كان بيلعب معاهم الللللل.....
عمر بزعل : ايوه بيلعبوا الاحيه أبويا خدني أنا ودلال وطلقها وبعد محايلة وافق دلال تتربى مع خالتي
اللي بعد ما رجعت من العمرة اتغيرت وبعدت عن امي وافق أبويا على تربيتها لدلال
أنا : وابوك أتحمل ازاي ما موتهمش ازاي
عمر : يموت مين ....أبويا ما يعرفش يقتل دبانه غلبان و في حاله طلقها وخدنا يربينا ويبعدنا عنهم
قعدت اواسي فيه ونتكلم في كذا موضوع علشان ينسى
ويوم الجمعة وبعد الظهر لبست وروحت ليهم على فيلتهم الفخمة
ونزلت نور أم عمر ست زي ما الكتاب بيقول رحبت بيا و قعدنا نتغدى وانا سرحان في جمال بزازها الكبيرة
وطيازها الكبيرة و بعد ما خلصنا نزل الحلويات و قعدنا نتفرج كلنا ع التليفزيون
وبليل جيت أمشي وصلني عمر لباب شقتي وقولت له يقعد معايا ونقضي السهرة
قالي بصراحة أنه مش عايز يرجع البيت قولت له يبات عندي في الاول رفض وبعد مجادلة بسيطة واافق
دخلت عملت عشاء وفتحت فيلم وكان فيه لقطات كده من أياهم وكانت في واحدة شبه نور أمه شوية
قعدت أقوله الست دي جامده اوي وهو كمان كان نفس رأيي وهجنا أحنا الاتنين عليها
وفي وسط الكلام جابوا لقطة الست دي مع واحد أصغر منها كلها بوس واحضان وتقفيش وتحسيس
أنا : يا بخته
عمر : بصراحة عندك حق الولية فورتيكه قوي
أنا : اقولك على حاجه بس ما تزعلش
عمر : فيها شبه من نور صح
أنا اتصدمت من رده السريع
أنا : ايه ده وانت كنت بتفكر فيها ولا ايه
عمر : ليه بتقول كده يا عم
أنا : اصلك مخدتش وقت تفكر ورديت قوام
عمر : بقولك ايه امي ست أتربت على الشمال واحدة ما ستحملتش أخوها يبقوا في بيت واحد وميريحاش
واتجوزت أبويا ما سابتش أخوها بقت ترتاح في بيتنا وبيت أبوها لغاية ما أتطلقت وخالي مات وابويا حصله
أنا : اوعى يكون قصدك اللي في دماغي
عمر : اريحك امي شرمووووووطة يا عم تموت وتتناك وعلشان كده لما بقول عنها بقول قدام الناس مدام نور
ومحدش يعرف أني أبنها غير القريبين مني ...يا عم طب اقولك امي ياما نامت مع رجالة علشان تكبر الشركة
أنا : وكبرت ؟
عمر : هي ايه دي ؟
أنا بابتسامة : الشركة يا قلب ماما
عمر وهو بيحط رجل على رجل : انت شايف ايه ؟
أنا : شايف أنها لسه محتفظة بجمالها
عمر : ولا احترم نفسك
أنا : يا عم أنا بقول على الشركة
عمر وهو بيضحك :وانا كمان
هههههههههه ملعوبة
أنا : وانت ما جربتش معاها يا عمر
عمر : يا جدع بقولك كانت بتنام مع أبويا وخالي لدرجة اني مش عارف أنا ابن مين أصلا
طبعاً كانت بتجيلي الاوضة ونلعب سواء لما بتاعها بياكلها بس بصراحه تتعب اوي
أنا : تتعب اللي زيك ياللا
عمر : **** انت نفسك تنام معاها ولا ايه يا برنس
أنا : ايه مش بتقولي أنها شرمووووووطة
عمر فكر شوية وضحك وقالي واللي يخليك تنام معاها تعمله أيه
أنا وأنا بنط : ده انا ابوس أمه
ضحك وقالي طيب أستنى كده
دخل البلكونه وقعد يتكلم في التليفون وبيضحك وخرج قالي البس بسرعة وأجهز وانا مستنيك تحت
دخلت لبست وظبطت نفسي
ونزلت لعمر وطيران على الفيلا اللي كانت فاضية خالص نزل فتح البوابة وبعدها باب الفيلا وطلعنا
الدور الثاني كانت نور واقفة بقميص نوم ستان ابيض وبتقولي ايه يا ولاد كل التأخير ده ياللا علشان
تناموا في حضني ياللا يا عمر هات اخوك وتعالى وراحت ماشية بتدلع دخلني اوضة أغير ورجعت
دخلت الاوضة لقيتها قاعدة على السرير رجل على رجل وبتقولي أهلا ازيك يا حبيبي ايه اخوك فين
أنا : أصل عمر ....
لقيتها مسكت زبري من بره وقالت ايه ده هو انت بيوجعك زي عمر أصل عمر لما بيوجعه بيجيلي برضو
أنا : وبتريحيه يا نور
نور : طالعه من بوقك عسل يا واد ...أنا اقولك بعمل ايه
نزلت الشورت والبوكسر وشافته قالت : وااااااو ده يتعب اي مره يخرب عقلك ده انا اللي تعبت
قالت بريحه كده : وقعدت تمص فيه لغاية ما دخل عمر
عمر : ايه الأخبار يا ست الحبايب يجنن صح
نور : ايه ده انت كمان تعالى علشان اريحك ونزلها زبره وقعدت تمصلنا هو جابهم بسرعة
قامت نور ونزلت بكسها الكبير على زبري وابنها فوقي بتمص زبره تاني وبعدها كذا وضع نيك
طلعت شرمووووووطة مالهاش مثيل
وتقفش في بزازها الكبيرة وبعدها نكت طيزها الكبيرة وابنها بينيك كسها و هي هتموت من الهيجان
ااااه تسلم يا عمر جايب صاحبك ينيك امك لا والواد زبره ولا زبر ابوك ولا حتى خالك ربع زبره
نيك يا واد يا هيما انا زي امك نيكني قطع طيزي وجبت في كسها وفي طيزها وغرقتها بلبني
أنا وابنها ومتعناها جدا والسرير غرقان لبن وكانت ليلة من تظبيط عمر صاحبي علشان أمه المتناكة اللبوة
الجزء الثاني العرق يمد
بعد متعة أنا و عمر بلحم أمه نور اللي أتمتع بزبر أبنها اللي خلاني بتمتع بحلم أمه اللبوه و حبها لزبري
بعد ما جربته بقيت تقريباً مقيم عندهم وكان فيه عندهم بنت شغالة أسمها سعاد هي بنت عادية
سمراء وطويلة وكانت متجوزة من عفيفي الجنايني بتاع الفيلا و انا قدام الشغالين ابن اخت مدام نور
ويجي الليل ادخل أنا وعمر ونور نمتعها والاوضة مقفولة و في يوم من الأيام الصبح كنت خارج
بعد يوم متعب مع نور ونسيت أقفل باب الاوضة . ولما افتكرت رجعت لقيت سعاد بتبص على نور
وعمر وهما ملط على السرير و لقيتها أيدها ناحية كسها من على الهدوم وبتحك فيه جامد وتعض
على شفايفها
كنت لابس شورت وزبري وقف على المنظر وسعاد مفنسة طيزها الحلوة و بتلعب فى كسها بلبونه
رحت نحيتها وقولت: انتي بتعملي ايه يا بت انتي وقفلت الباب
سعاد : ااااااااا ابدأ مفيش يا بيه دي حاجه وقعت مني وبدور عليها
أنا :بتدوري عليها في أوضة الهانم ...أجري يا بت أمشي من هنا
سعاد كانت بتبص ناحية زبري
أنا : ايه انتي سمعاني ولا أنطرشتي
سعاد فاقت : حاضر يا بيه وطارت من قدامي
كنت بقول لنفسي البت دي تعبانه قوي لما لقيت ميه منها على الأرض
روحت على أوضتي وبعد يومين وصل جواب من بره مضمونه أن دلال و شمس خالتها
كان خبر زي الصدمة شمس ست بعد ما تابت بقت متشددة هي ودلال اخت عمر
يعني حاجتين مقفلين
وكان لازم نقنعهم بسبب وجودي في البيت
فكان الحل اني صاحب عمر وجاي من بره أقعد معاه كام يوم ومسافر تاني
وخدت أوضة بره الجنينة ابات فيها مؤقتاً
طبعاً الكلام كله كان قدام سعاد اللي فهمت ان فيه حاجه غلط بس مش مجمعه
وصلوا وكانت المفاجأة دلال البنت المفعوصه بقت مزه كيرفي تجنن محجبة بس مطلعة خصله بره
و جسم كيرفي عالي اوي وبيضاء قشطة بالعسل و شمس ميلف ملهاش حل احلى من نور
لابسه عبايه محزقة سوداء اتعرفت عليهم وقعدنا نتكلم والكلام بيجيب كلام وسبتهم وروحت أوضتي
وبليل لقيت نور بتكلمني : انت فين يا هيما انا مش جيلي نوم كسي تاعبني مش قادرة
أنا : يا نونو اهدي شوية كام يوم ويمشوا وهعوضك أنا وعمر
نور : بصراحة أنا بحب أنام معاك انت أصل زبرك كبير وعاجبني
أنا : طيب اصبري بس يعدي الكام يوم دول ونرجع نتشقلب
عدى يوم والتاني دخلنا في أسبوع ونور هيجانها بيزيد
لغاية ما في يوم لقيتها في أوضتي ونزله بوس فيا وبصراحه كان نفسي فيها عملت معاها كام واحد خيال
يومين ولقيت نور وشمس أختها و عمر نزلوا راحوا مول ومفيش في البيت غيري انا و دلال و سعاد و عفيفي
شوية وجت دلال بتقولي وهي بتضحك : هيما تعالى بسرعه عايزاك
أنا : خير فيه حاجه
دلال : تعالى بس شوف
رحت معاها على أوضة لقيت فيها سعاد ملط مع جوزها عفيفي ونازل نيك فيها و مطولوش
وسعاد قالت : انت لحقت يا راجل ده احنا لسه بنقول ياهادي كده حبتهم ووسختني على الفاضي
عفيفي : أرضي بنصيبك يا وليه وبلاش فضايح
سعاد : راضيه يا سبع البرومبه راضيه
كنت واقف وقدامي دلال اللي صدرت طيزها الكبيرة وبتحك في زبري اللي هاج على منظر سعاد وعفيفي
وجرينا على أوضتي ليشوفونا
دلال : شوفت بيعملوا ايه
أنا : يا بنتي انتي لسه صغيره على الحاجات دي
دلال : صغيره .....كل اللي انت شايفه ده وصغيرة
أنا : دلال انتي عايزه أيه بالظبط
جت نحية زبري ومسكته من بره وقالت : تفتكر أنا ندهت ليك ليه
أنا : ما ينفعش يا دلال امك تموتنا يخرب عقلك
باستني في بوقي وقالت : أنا شوفتكم هنا انت وهي وبصراحه عجبتني أوي
أنا أتصمرت : انتي عايزه أعمل معاكي زي امك
دلال هزت راسها بأااااه وقالت : وهي بتشد البوكسر والشورت علشان تطلع زبري : ايه ده ما صاحي اهه
ونزلت تمص فيه باحتراف عالي اوي لغاية ما جبتهم في بوقها وشربتهم
كانت لابسه عبايه بيضاء
نامت على السرير وفشخت رجليها و كانت مش لابسه حاجه من تحت العباية
وشارورت لي وقالت : تعالى بوس الواوا يا هيما
نزلت مص ولحس فيه لغاية ما جابت ميتها وهي بتموت من الهيجان اااااه اممم قطعه الهايج ده كمان انت
وحش أنا زي اختك متع اختك اااااااه
رفعت زبري ناحية كسها قالت : يااااااه هتنيكني يا هيما ده احنا اخوات يا واد
أنا : يعني بلاش
دلال وهي بتدخله في كسها : احا بهزر ايييييي يخربيتك زبرك كبير فشخ
أنا : هي خالتك مش تابت و ربتك
دلال :هيهيهي خالتي ده انت غلبان دي فتحت فرع الازبار الخليجي في كسها دي شرمووووووطة
ومتناكة اكتر مني ومن امي اااااه كسي مولع يا هيما هاتهم بقى وطفيه
جبتهم في كسها وقامت لافه مصدره طيزها وقالت : ياللا اركب طيز اختك اللبوه هموت وحد يركبني
من ساعة ما وصلت قعد الخس خرمها شوية واحسس على كسها
وهي بتقول ااااه بقولك نار في طيزي يا هيما اختك دلال الشرموطة عايزك تدخله من ورا
اااااه كنت دخلته في طيزها وعملت معاها شوية وجبت في طيزها وقامت وهي مبسوطة ورجعت العيادة
دلال : لا ده انت أخويا بجد وزبرك احلى زبر ناكني عسل ابن الايه
أنا : يعني عجبك يا دودو
دلال : اوي اوي وليك عندي مفاجأة
أنا : ايه هي يا مزه
غمزت وقالت : المرة الجاية اجيبها معايا
الجزء الثالث شمس الشموسة
بعد متعة مع دلال اخت عمر مالهاش حل قعدت فترة بعيد عنهم كلهم كأني مخاصمهم أو زهقت منهم
في يوم طلعت سفر تبع الشغل لمدة أسبوع اسكندريه و كان الجو فيه عفره كبيرة والفنادق مفيش فيها حجز
ولأن شركتنا محترمة كانت حاجزة ليا أوضة في فندق خمس نجوم يوم في التاني في التالت شغلي
خلص وكنت عايز اعمل شيك أوت و أرجع بس العاصفة زادت والتراب زايد فقولت أكمل اليومين
كنت في الاوضة بتفرج على فيلم والدنيا بتليل لقيت الموبيل بيرن ....عمر وده عايز ايه مني
عمر : انت فين يا نجم
أنا : أهه موجود بس شغل زي ما انت عارف لسه مخلص اهه
عمر : طيب بقولك ايه عايزك في خدمة يا هيما
أنا : خير يا عموره
عمر : بس يا باشا انت عارف خالتي شمس طبعاً
أنا : طبعاً عرفها خير مالها؟
عمر :بص هي كانت عند صاحبتها عندك والجو قلب و مش لاقيه مكان تبات فيه وصاحبتها سافرت
ومش عارفه ترجع
أنا :طيب ما تقلقش أنا هتصرف ابعت لي رقمها
بعت الرقم وكلمتها وقابلتها وجبتها على الفندق بتاعي
روحت الريسبيشن علشان أجيب لها أوضة وفهمتهم أنها خالتي وما ينفعش اسيبها نبات في الشارع
وبوليكة وحوارات لغاية ما قفلت ميل عليا واحد من الاستف وقالي
يا سعاده الباشا الاوتيل كله كمبليت صعب اوفر اوضة لخالة حضرتك بس انا عندي حل
الاوضة بتاعتك سينجل ممكن تبدل الاوضة مع حد حد دابل وفيه هنا ست كبيره السعوديه ممكن تكلمها
وحضرتك نبات مع خالتك في الاوضة الدابل
وهو بيتكلم قال : اهيه مدام عنود .....ايه ده مش دي خالة حضرتك اللي بتسلم عليها
فعلا كانت شمس بتسلم على واحدة قاعدة صواريخ سعودية مكنة رهيبة قشطة
وقعدت معاهم نتكلم
وعرضت عليها وقالت طيب ما ممكن شمس تبات معايا
شمس قالت لا أنا هبات مع ابن أختي علشان ما يباتش لواحده و على العموم هجيلك الاوضة نحكي سوا
وفعلا بدلنا الاوضة و دخلت الحمام أغير وطلعت لقيت شمس قاعدة على كرسي قدام المرايا بتتزوق
كأن عروسة ليله الدخله
أنا بصفر : ايه ده كله يا شموسه قمر يا ناس
ضحكت وقالت : ايه يعني مش كبيره وعجوزة شوية يا هيما
أنا : قطع لسان اللي يقول كده
قعدت معاها نحكي وأنها كانت متجوزة بس جوزها مات وخلفت بنت عايشة بره بتدرس اسمها نسمة
وهي بتدرس في مدرسة داخلي يعني بعيد عنها معظم الوقت ودلال بنت أختها شمس ربتها و بقت ونس
جه ميعاد النوم قولت لها انا هنام جنبك على السرير التاني لو احتاجتي حاجة قوليلي
وانا نايم عيني على جسمها الملبن وزبري قايم وعامل خيمة في الشورت حاولت إداري بس صعب
كانت لسه ما نمتش
شمس : مش جايلك نوم صح
أنا : بصراحة اه
شمس : ما هو واضح
أنا : هو أيه اللي واضح يا شموسه
شمس : اكيد بتفكر في حاجة شغلتك صح ؟
أنا : بصراحة كان فيه سؤال عايز اعرف أجابته منك
شمس : سؤال ايه ؟
أنا : عمر حكى ليا عن سبب طلاق أمه بس أنا مش مصدق هو فعلا الكلام ده حصل
شمس بعد تنهيده : ياااااااه يا هيما ده عمر تاني ياللا ايام وراحت
أنا : ما جاوبتيش على السؤال حصل ؟
شمس : بصراحة كنا صغيرين أنا و نور وأخونا كان أيامها وسيم ورياضي و كنا بنتمتع مع بعض شوية
بس حظنا دخل أبو عمر علينا وحصل اللي حصل بس الواحدة تابت خلاص
كانت بصه ليا ...بصت لها بصة خبث كده
شمس : مالك بتبصلي كده ليه
أنا : مفيش ...أصل اخر الاخبار اللي وصلتني بتقول أنك رجعتي الملاعب ومقدمة ماتشات حلوة
شمس : مش فاهمه ؟!!!
أنا : دلال حكتلي وأحنا مع بعض
شمس بكسوف ووشوشة : يخرب بيت امك يا دلال وعلت صوتها حكيتلك ايه الجزمة دي
أنا : قالت انك كويسة ولسه زي القمر وأحلى ما فيكي طيييييبة قلبك وانا ببص على طيزها
شمس : شكلك نمس يا واد
أنا : بصراحة أنتم عيلة كلها أبطال وراثة بقى بس أنا دوقت طبقين مهلبية من العيلة دي لغاية دلوقتى
شمس : قصدك مين يا واد ؟
أنا : هو فيه كام واحدة في العيلة دي يعني يا شموسه
شمس شهقت : البت وأمها يخرب عقلك أزاي
أنا : بصراحة عمر وصلني بنور وبصراحه بطل متمكن أما دودو بقى جابت من الاخر لبوه وعايزه اللي يكيفها
شمس : يا ابن الايه ده انت طلعت مش سهل يا واد
أنا : طيب ايه مش هنكمل الألبوم يا شموس
شمس بضحكة كلها كسوف : ولا ...اتلم وبعدين هو انت تقدر على باقي الالبوم
أنا : اللله والحارس **** طيب ما تنزلي وفارس لفارس يا مولاتي
شمس بضحكة شرمووووووطة أصلي : ايه يعني لسه يعجب الرجالة يا هيما
أنا : أههه زي ما أنتي شايفة مش قادر ينام غير في جرابه من ساعة ما شافك
شمس بتعض على شفايفها وايد ناحية كسها والتانية على بزازها
شمس : طيب بقولك ايه انا ما يرضنيش يفضل تاعبك كده تعالى أعمله مساج يمكن ينام
قمت في الحته اللي بيني وبينها وطلعته شاهر سيفه قدامها
شمس : احيه كل ده زب يخرب عقلك انت معاك مدفع يالاهوي عليك وقعدت تمسكه بايدها وتبوس فيه
وقعدت تمصه لغاية ما هجيب حطته في بوقها وشاورت جوه جبتهم وشربتهم
شمس : يخرب عقلك كل ده بس طعمه حلوه انت اول واحد أشرب لبنه
أنا : وعجبك يا شموسه
شمس : قوي بس ....
أنا : مالك ؟
شمس فشخت رجليها و نزلت الأندر وشارورت على كسها القشطة وقالت هنا بيوجعني ممكن تريحني زي ما عملت
معاك
نزلت لحس ومص وعض في ابيض كس ممكن تتخيله وهي بتهيج وتزوم وتدفس رأسي
شمس : كمان اححح يا واد عيب كلت كسي يخرب عقلك ااااااااااه كسي مولع نار حاسه بشطة في كسي يخرب عقلك
أنا قومت بدأت ألعب بزبري على كسها الغرقان قلعت والبراه وقطعت بزازها تقفيش
شمس : احا هو انا ناقصه تسخين يا ولا دخله يا عريس عروستك قطعها بزبرك الكبير الحلو
دخلته وسمعت اااااااه مع تنهيده وخدتني في حضنها
شمس: تعالى هنا يا ولا أما أبوسك ااااااه امممم كمان قطع كسي يا واد أنا عروستك اااااه كمان انت بتنيك حلو قوي
ااااااه كمان يا واد انت يا جامد اييي زبرك كبير فشخ ارحم كسي وارويه قعدت انيكها بكذا وضع لغاية ما جبت في كسها
ريحنا في حضن بعض
شمس بعد شويه قالت : ينفع كده حد يعمل كده في خالته يا هيما كان زبري في كسها خرجته وبلعب بأيدي في كسها
الغرقان بلبني ورحت حاطط ايدي في بوقها مصت صوابعي امممم عسل يا واد بس انا لسه عايزه
رحت لفتها وجايب طيزها في وضع الكلبة وقعدت الحس في خرمها
شمس : يا أبن اللاعيبة ده انت نسوانجي قراري برافو عليك ياللا اركب يا هيما
دخلته في طيزها شهقت بس كان بيتزخلق في طيزها الكبيرة وقعدت انيكها كتييير فيها من حلاوتها وجبت مرتين في طيزها
كان الصبح طلع وخدنا الدش سوا ونزلت هي لصاحبتها وانا نزلت اخد قهوتي و لسه يوم وأرجع بيت
عمر اللي دوقت كل أكساس بيته بس اليوم ده حصلت فيه حكايه محدش كان يتوقعها
الجزء الرابع الوجبة الكومبو
قضيت يوم مع أحلى شرمووووووطة شموسه اللي بجد أتمتعت بجسمها الجبار خد كل طاقتي
تاني يوم كان أخر يوم كنت بوضب الشنط وبعدها نزلت أكلت جمبري وكابوريا من محل مشهور
و بعدها روحت أجيب قهوة وقعدت على البحر مع نفسي لقيت شمس بتكلمني وهي بتضحك
أنا : ايه مالك يا مزه بتضخكي ليه خلاص انا راجع الأوتيل
شمس : اوعى تكون أتغديت يا هيما
أنا : بصراحة اه أتغديت جمبري وكابوريا
شمس ضحكت ضحكة رهبية في الشرمطة
أنا : مالك يا شموسه فيه ايه
شمس : طيب أوعى تحلي الحلو عندي قبل السفر
أنا : ايه ما شبعتيش يا قمر
شمس : لما تيجي أفهمك ... علشان الحلو على النار يا واد وبتضحك
أنا : طيب أنا جاي
رجعت الفندق كانت شمس قاعدة مع عنود ست ميلف قمر أحلى ميلف تشوفها
بالعبابية السعودي وميكب محليها وبتتكلم مصري كويس جدا كأنها مصرية من شبرا فيه حته خليجي
قعدنا نتكلم بتاع نص ساعة
شمس : بقولك ايه أنا عايزة أمد تلات اربع ايام كمان انت وراك حاجة
أنا : مش قوي ممكن أقعد معاكي
عنود : يا ريت و**** شموس وحشاني كتير ب**** عليكم تقضوا الكام يوم معي أنا هني لواحدي
أنا : تمام هروح أكلم الإدارة لو ممكن يمدوا الايام
روحت وخدت بالعافيه تلت ايام
رجعت لهم وقعدنا كملنا السهرة لغاية اتنين بالليل
طلعت مع شمس اللي غطست في النوم وعنود مسنداها معايا لغاية الاوضة
رميناها على السرير
وعنود أترمت على كنبه جنب السرير
عنود :يا**** كتير تعبانه شموس
أنا : اه أكيد
عنود : طيب لو سمحت أبيك تطلع أنا بغير تيابها
أنا : حاضر
وخرجت وقفت بره الاوضة وشويه وخرجت عنود
عنود : خلاص يا هيما لو حابب تخش تنام
أنا : بصراحة أنا مش جايلي نوم و أنتي
عنود : بصراحة النوم مخاصم عيوني وبدي اسهر للصباح يا هيما
أنا : طيب تعالي نخش نسهر جوه
عنود : لا لا شمس نايمة وتعابنة وايض تعالى عندي بالاوضة علشان ما نزعجها
أنا بعد الكلمة دي حسيت أن الفسفور اللي أكلته أشتغل
روحت معاها الاوضة وقعدنا نتكلم كتير وأنها ست متجوزة وعندها ولدين بيدرسوا مع نسمة بنت شمس
ومن هنا أتعرفت على شمس وبقوا أصحاب وأن شمس بتحكي لها كل حاجة زي ما هي حكت لشمس
وقعدنا نتكلم في كذا موضوع و الكلام يجيب كلام لغاية ما بقينا الفجر
أنا : طيب أسيبك ترتاحي انتي
عنود : ايه رايح تنام يا قلبي ولا وحشك اللعب مع شموس
أنا : تقصدي أيه
عنود : ولا شي وبتضحك بكسوف مورد خدودها الوردي
أنا : أه دي شكل شمس حكت ليكي على لعبنا
عنود : وقالت عنك كتير لاعيب ههههههههههه
أنا : **** يا عبد****
عنود بضحكة شرمووووووطة : يا هيما انا ست بتفهم اللي بيكفي واحدة كيف شمس يبقى بطل
أنا : وانتي بتحبي الابطال
عنود : أنا ست متزوجة يا هيما ما يصير أني العب بره زي شمس
أنا : ما جاوبتيش على السؤال بتحبي الأبطال
عنود بكسوف : اللي في دماغك ما يصير يا حبيبي
أنا : طالما فهمتي اللي في دماغي يبقى بتفكري فيه زيي
عنود : بس بخاف كتير يا هيما ... صحيح شمس قالت انك لاعيب حريف بس أنا بخاف على نفسي
أنا : يعني مش نفسك تجربي مره قبل ما ترجعي
عنود : يا ويلك ....بقولك بخاف على نفسي
أنا : بقولك ايه الفرصة لما بتروح مش بترجع خلي شمس تتمتع النهارده بلي نفسك فيه يا مدام عنود
صحيح هو جوزك أخباره ايه معاكي
عنود بصت بحزن كده وانا روحت لغاية الباب
عنود : هيما عندي شرط واحد
أنا : يبقى سر بينا ومحدش يعرف
عنود بضحكة حلوة : تمام ممكن شموس بس حد تاني لا
قفلت الباب ولفيت أخدها في حضني وأبوسها وامسك بزازها الكبيرة ابوس رقبتها القشطة
عنود : براحة وسابتني وقالت بغير وأرجع
دخلت الحمام وخرجت بقميص نوم أحمر فاجر عروسه
بدأت أحضانها وأبوس فيها وهي بتمسك في زبري
ونزلت قدامه خرجته مسكته بأعجاب
عنود : يااااه كتير حلو زبك الكبير ده ليها حق شموس وقعدت تمص لغاية ما هجيب قالت جوه بوقي
وحبتهم في بوقها
وبعدها نيمتها على السرير وفتحت رجليها كانت قالعة من تحت وكسها ابيض وردي متختخ
نزلت لحس ومص وعض في كسها وهي
ااااه كمان يا جلبي كتكوتي تعبان كتير يا عمري ياللا دخل سلاحك يا لعيب
ااااه حرام عليك كتكوتي كتير مولع ياللا دخل زبك يا هيما **** يخليك
ودخلته في كسها قالت اييي يا عمري على الازبار وملك الازبار كتير حلو زبك
ااااااااااه كتكوتي قطعه يا جلبي أنا لبوتك الليلة انت احسن من ابو فياض جوزي في النيك مممممم
قولت هجيب
عنود جوه جوه يا عمري اااااه كتير سخن لبنك يا هيما
وقعدت انيكها بكذا وضع وهي متكيفه موت وكسها غرق لبن
ريحنا جنب بعض و بوس وتقفيش وهي مبسوطة فشخ من زبري وتمص فيه كتير وتركبه في كسها
و تتناك عليه
نمنا وصحينا لقينا شمس ملط قدامنا وبتقولي اه يا نمس مفوتش الخليجي
ونزلت تمص في زبري وحطته في كسها و عنود بتلعب في كس شمس وتبوس فيا
واديتها بعبوص في طيزها الكبيرة
قالت عنود فيك تركبني يا جلبي من زمان ما حدا ركب مكوتي ياللا تعالى
وركبته في طيزها وعملت معاها واحد كأن أفريقي بينيكها وهي بتصوت وتعض شفايفها مممممممم
اللله عليك مممممم كفاية مكوتي بتنشق لغاية ما جبتهم جوا طيزها و خرجته
لشمس اللي قعدت تمص فيه فتره لغاية ما قام وقالت ياللا اركب الأتوبيس المصري بنت بلدك اولى
ونكتها في طيزها وجبتهم في طيزها
وفضلنا في السرير ملط غرقانين في بحر العسل واللين
وسافرت عنود وعلى كسها وطيزها توقيع زبري ورجعت مع شمس بعد ما شرفتها بره ومتعتها جوه
ورجعت معاها للبيت علشان تبدأ قصة جديدة في بيت مدام نور لأنها كانت مع واحدة
تستحق و الغريب كان مين اللي جابها
الجزء الخامس والأخير تصبيره مفتاح الدياثة
رجعت مع شمس الفيلا و قعدنا كام يوم ريست مش بعمل حاجة مع شمس أو نور أو دلال تقريباً
كانت راحة سلبية خالص وبعدها كنت في الشغل ورجعت على أوضتي ولسه بقلع هدومي وكان
الباب بتاع الاوضة بيخبط كانت دلال قعدت تكلمني في كذا موضوع وأنا من التعب مش مجمع
وفي الاخر قالت لي ما تنساش الميعاد الساعة واحدة .
الساعه واحدة..... ميعاد ايه ؟ ....هلاوس صداع بعده نوم عميق لغاية الساعة عشرة بليل
صحيت كانت الفيلا هسسسس مفيش حس لدرجة أني حسيت أني في الفيلا لواحدي
طلعت التليفون أكلم عمر ....مقفول تليفونه وكلمت الباقيين كلهم تليفونهم مقفول
طلعت على المطبخ كانت سعاد الخدامة موجودة سألتها أمال فين الناس قالت دول كلهم
سافروا .....سافروا ازاي ؟ يعني مفيش حد هنا إلا أنا
سعاد : لا يا بيه مفيش حد غير حضرتك والست دلال و أستاذ عمر
أنا : وهما فين
سعاد : خرجوا في حفلة عيد ميلاد صاحبه الست دلال وهيتأخروا يا بيه
كان اليوم يوم خميس ....قولت لها تعمل لي قهوة وتجيبها لي على الاوضة
رجعت الاوضة ولعت سيجارة وليست هدوم خروج وشربت القهوة وخرجت أتمشى بالعربية
لغاية ما الساعة بقت اتناشر ونص ....ورن في ودني صوت دلال الميعاد الساعة واحدة
رجعت على البيت كان دلال و عمر لسه راجعين دخلنا و ندينا على سعاد علشان تحضر العشاء
وعمر قال أنا شبعان وطالع أنام
ندور على سعاد مش موجوده خالص عملت عشاء كدا على قدي أنا ودلال
أنا : ايه يا دودو امال ايه ميعاد الساعة واحدة
دلال : انت بتهزر ولا ايه ما أنا جيت وقولت لك اني هرجع متأخر من عيد ميلاد صحبتي
وأننا هنتقابل في الاوضة بتاعتك الساعه واحدة يكون عمر نام وكدا كدا ماما وخالتو مسافرين
عايزين نعمل ليلة حلوة بقى
بصراحة مش كان ليا مزاج اوي اعمل حاجه ...قولت لها اني تعبان مش قادر
دلال : لا يا هيما علشان خاطري ده الجو هادي اهه ياللا بقى
أنا : معلش يا دودو خليها وقت تاني
كانت هتمشي وهي مقموصة طبعاً ولسه هتروح ناحية الفيلا وتلاقي من بعيد كانت سعاد جاية نحيتنا بتعيط
دلال : انتي كنتي فين يا زفته انتي
أنا : استني يا دلال ....مالك يا سعاد
سعاد : مفيش يا بيه ... مخنوقه شويه
دلال : مخنوقه من ايه يا هانم ...مش عاجبك عيشتنا
أنا : يا ستي أصبري مالك يا بنتي
سعاد : أنا قرفت من عفيفي جوزي ده خلاص ما بقيتش طيقاه وعايزه يطلقني
دلال : ليه يا اختي ماله عفيفي
سعاد : **** يستر عرضك يا هانم ماتتريقيش عليا انا فيا اللي مكفيني
أنا : طيب ايه السبب فهمينا علشان نساعدك
سعاد : يا بيه أصل ...ما ينفعش اتكلم انا مش عيازاه وخلاص
دلال : انتي شكلك زهقتي منه ولا شايفه لك شوفه
سعاد : كتر خيرك يا ست هانم تشكري
أنا : ايه عفيفي شحنه بيفضى بسرعة
دلال برقت لي وسعاد أتخضت
أنا : اييييه مش محتاجة يعني يا دودو النهارة الخميس عيد ميلاد المتجوزين والساعة داخلة ع واحدة وخارجه بتعيط
يبقى عفيفي قطع شحن صح يا سوسو
ضحكت دلال بصوت عالي و سعاد أترمت في حضن دلال بتعيط وانا بطبطب عليها ما تزعليش
وحدتهم ودخلنا الاوضة وقعدنا نقنعها أنها تطلع فكرة الطلاق من دماغها
سعاد : يا بيه حرام انا نفسي أحس أني ست مفيش مره يكمل للأخر معايا ليه هو أنا وحشة
أنا : انتي مش وحشة ولا حاجة أنتي بس عايزة راجل ما يقطعش شحن
سعاد : علشان كده عايزة اطلق نفسي في راجل كده يكون كويس و ما يخلنيش أبص بره
أنا : زي يوم ما شوفتك وانتي بتبصي على عمر بيه والست نور صح
دلال : ايه ده مين ومين
سعاد : طيب أقوم أنا
مسكتها قعدتها
أنا : امك وأخوكي يا دودو بيناموا مع بعض و سعاد شافتهم
دلال : نعم نعم أمي بتنام مع أخويا انت اتجننت
سعاد : يا بيه سيبني امشي ....
أنا : بقولك أثبتي مكانك
اه امك بتنام مع اخوكي ولو كانت راحت سعاد الاوضة بدري كانت اكتشفت اني كنت معاهم
دلال : نعم انت كمان لا لا لا انت اكيد بتهزر
سعاد كانت علامات المفاجأة على وشها وفاتحة بوقها
أنا : وأخوكي هو اللي جايبني هنا علشان انا عجبت امك
دلال : لا مستحيل انت اكيد كداب
أنا : أنا مش كداب العيلة دي فيها عرق شرمطة ملوش حل يا بنتي امك وخالتك وأ
دلال : وخالتي كمان
أنا : تحبي اقولك مكان الحسنة اللي على صدرها فين
بلمت كده
سعاد : يا بيه دي حاجه بينكم وبين بعض أنا مالي **** يخليك سيبني امشي
أنا : لا يا سعاد انتي لازم تكوني حاضره الاتفاق ده
دلال : اتفاق ايه يا هيما
أنا : دلال فاكرة لما كنا بنتفرج على سعاد وعفيفي بعدها ايه اللي حصل
دلال وهي بتتلجلج في الكلام : اييييه حصل ايه مش فاكره
أنا : حصل وطحينا يا اما مش نمنا سوا أنا وانتي يا كتكوته
سعاد : نعم انتوا كنتوا بتشوفني مع عفيفي
أنا : قصدك دلال هانم هي اللي شافتك وكانت نفسها تبقى مكانك ولما حصل اللي بينا
دلال : خلاص ما تكملش
سعاد : فيه ايه يا بيه قول اتكلم
دلال : بصراحة يا سعاد عفيفي جوزك وهو نايم معاكي منظركم كان بيتعبني اوي وبصراحه بتاعه طويل وحلو
سعاد : يا ست هانم ده منظر بس
أنا : طيب انا عندي فكره بس لازم نوافقوا عليها
الاتنين بصوت واحد فكرة ايه
أنا : سعاد روحي هاتي عفيفي وتعالي بسرعة
راحت تنده جوزها
دلال : اوعى يكون عايز تعمل اللي في دماغي
أنا : تفتكري هيوافق
دلال : لا لا ده انت مجنون في مخك
أنا : يعني عايزه تفوتي الليلة يا دودو
دلال : اكيد لا بس يعني
أنا : بس ايه جايب لك اللي نفسك فيه ومش عايزه
دلال : بس هو هيوافق
أنا : أتقلي اهه جاي هناك اهه
عفيفي : أمرك يا بيه
أنا : مزعل سعاد منك ليه يا عم عفيفي
عفيفي : ابدأ يا بيه مفيش حاجه
أنا : بقولك ايه اقعد كده وعايز اخد رأيك في حاجة
عفيفي : يا بيه ما يصحش
أنا : اقعد يا راجل يا طيب بس
مراتك ست طيبه وكويسه و جدعة ونفسها تحسسها أنها ست ليها حق عليك ولازم تديه
عفيفي وهو بيزغر لسعاد : انتي قولتي ايه يا بنت الكلب وزغدها عيطت وإترمت في حضن دلال
خرجت مع عفيفي بره الاوضة
أنا : ما قالتش حاجة وما حكيتش حاجة أنا ودلال هانم اللي شفناكم مع بعض وبصراحه فهمنا المشكلة
عفيفي : يا بيه دي حاجه بيني وبين مراتي ومحدش ليه دخل فيها
أنا : عارف وليك حق بس الحاجة دي اهم حاجه بينك وبينها ودي اللي مخلايلها تطلب الطلاق يبقى عملت ايه
عفيفي : يا بيه اني راجل بعمل اللي عليا ومش بقصر هي اللي مره كأيبه في أول الجواز كنا مبسوطين وبعدين خلاص
أنا : طيب بص يا عفيفي مراتك ست صاينه عيشتك وصيناك بس هي هي نفس الحكاية معاها لازم يكون فيه تغيير يا جدع
عفيفي : تغيير ازاي يعني اركب لها اتنين مكان واحد
أنا : ههههه يا عم لا مراتك انت مش قادر تسد معاها للأخر صح
عفيفي : ايوه يا بيه
أنا : ايه رأيك في الست دلال
عفيفي : ست بنت اصول وجدعه
أنا : هو انت بقولك اخطبهالي بقولك ايه رايك فيها كست يعني
ضحك ضحكة صفرا وقال بصوت واطي : بصراحة فرسة شديدة جوي
أنا : **** عليك يا عفيفي يا جامد ...طيب مش نفسك تجرب معاها
عفيفي فتح بوقه وقال : ايه يا بيه انت عايز تقطع عيشي ولا ايه هي العين تعلى عن الحاجب برضو
أنا : تعالى تعالى بس ده انت حكايه ...امال لو قولت لك أنه طلبها هي أنك تنام معاها
عفيفي فقد النطق تقريباً وسرح
أنا : مالك يا عفيفي انت متت ولطشته قلمين افوقه
عفيفي : اني مش مصدق اللي بتقوله ده يا بيه الست دلال عايزاني اني
أنا : من يوم ما شافت بتاعك وهي نفسها تبقى مكان سعاد عجبها يا عم
ضحك وقالي : طيب يا بيه اني تحت امر الست دلال
أنا : وسعاد ؟
عفيفي : اه صحيح ودي هنيل معاها ايه دي
أنا : بقولك ايه انا جبت ليك مدام دلال اللي زي أختي تنام معاك صح
عفيفي : ايوه صح
أنا : سيبلي أنا سعاد هخليها تنسى الطلاق خالص وهريحك من صداعها
عفيفي بحلق ويلم : اسيب مراتي لراجل تاني ازاي يا بيه لا ما ينفعش
أنا : مش انت عايز دلال ...... عفيفي : طبعاً
تخيل يبقى معاك دلال ومراتك مبسوطه وتنسى الطلاق
عفيفي : بس مين اللي هيقنعها
سمعنا صوت ضحك سعاد و دلال من جوه
أنا : سعاد اقتنعت خلاص تعالي جوه بقى علشان تبدأ الحفلة
دخلنا وكل واحد راح للي يخصه
دلال وهي بتحضن عفيفي : براحه عليا يا عمو عفيفي أنا لسه صغيره
عفيفي : تعالي لعمو عفيفي تعالى يا جمل
سعاد : بقى كده يا راجل
أنا وأنا بمسك طيز سعاد من ورا وببوس رقبتها : ايه يا سو سو مش نفسك في واحد ما يفصلش تعالى بقى ونزلت بوس
في شفايفها الحلوة وبدأت العب في كسها وبزازها من بره
دلال نزلت لعفيفي وقلع الجلابيه وطلع بتاعه بصت لي وضحكت وغمزت لي
دلال : مممممم كبير وحلو بتاعك يا عمو وبتمصله
سعاد نزلت وخرجت لها زبري
سعاد : ياللاهوي يا بيه كل ده زبر احيه ده زبر عفيفي ربعه احيه شكله حلو قوي وقعدت تمص فيه جبنا أنا وعفيفي
في بوقهم وفشخنا رجليهم على السرير بعدها وقعدنا تلحس و نلعب في اكساسهم الحلوة
وسعاد و دلال بيبوسوا بعض وبنقفش في بزازهم
سعاد : اااااااه يا بيه كسي واجعني موت فيه نار طفيها بزبرك الكبير الحلو اااااه ممكن
دلال : كمان يا عمو كتكوتي مولع نار اكتر من مراتك طفي ناااار ي يا عمو والنبي
بدأت ألعب بزبري على كس سعاد وافرشه
شخرت شخره ملهاش حل : احا بقولك دخله جوزي العرص مش معانا أصلا ودخلته كسها الضيق
سعاد : عمو عفيفي دخله قبل ما هيما أخويا ياخد باله ياللا كسي مستني
دخله كس دلال وسمعت احلى ااااااه بدلع واييي خلو قوي يا عمو نيكني جامد زي ما هيما أخويا بينيك مراتك
نكناهم لغاية ما جبنا جواهم بعدها قلعنا كلنا ملط
وبعدها خلينا دلال ننيكها أنا و عفيفي أنا في طيزها وعفيفي في كسها
سعاد : ايه ياعرص ا الصحة دي كلها ده انت يا دوب كنت بتجيب الاول
عفيفي : جايلك يا شرمووووووطة و هركبك واجيب الرابع
جبنا في كس وطيز دلال وريحنا شويه وكل مزه بتمص في زبر حبيبها لغاية ما وقف تاني وكانت سعاد الضحية
وملت الاوضة سريخ
سعاد يالاهوي ده حلم ولا خيال يا ناس بتناك من أتنين جوزي جايبلي راجل بينيكني معاه يا حبيبي يا سيد الرجالة
خلاص مفيش طلاق وكل ما تعطل حطني على الشاحن اااااه كسي يا بيه حرام عليك كان عفيفي راكب طيزها
عفيفي : عجبك يا لبوتي علشان تشبعي نيك يا احبه افشخها يا بيه قطع كسها براحتك
سعاد : ااااااه هموت يخربيتك زبره كبير يا عرررررص وجبنا فيها أنا وعفيفي
قامت دلال على الحمام مع عفيفي وسعاد نايمة في حضني بنبوس ونحضن بعض
سعاد كانت الفجر خلاص
دلال خدت دش ولبست وكانت مش قادرة تمشي سندت على عفيفي اللي ركبه فضت
وطلعا الاوضة
ونزل لسعاد : ايه يا وليه ياللا
سعاد : لا سيبني شويه يا عفيفي
عفيفي : ايه ما شبعتيش لبن يا وليه
سعاد : لا ما شبعتش نيك يا خول
عفيفي : طيب خلصي و تعالي على الاوضة
كانت الشمس طلعت وقامت سعاد تبوس فيا وتلعب في زبري وتمصه اللي قام بعد فتره كبيره
وفنست طيزها وقالت مش نفسك تركبني ياللا يا بيه
ركبت طيزها صوتت وقالت : براحه يا بيه كبير قوي
عفيفي جه على الصوت
كنت بنيك طيزها وهو بيتفرج
عفيفي : احيه عليك ده انت مكنة نيك يا بيه ...يا لبوه يا بنت المحظوظه شاحن نيك ياباني وقعلك
سعاد : اااااه والشاحن بتاعه عريض يا عرص يا خووول اااااه كمان يا بيه طيزي بقت زي طيز شاكيرا من النيك اااه
حبتهم بعد مجهود في طيزها وبعدها قامت تستحمى وكان عفيفي مستنيها
عفيفي اتفق معايا نعمل كده في مره تانيه نظبطها كنت لسه عريان وهو بيكلمني و سعاد بتمص في زبري
لغاية ما شدها وقالها ما كفاية بقى انتي هتاكلي بتاع البيه
سعاد : يا ريت ده يتاكل اكل ويمتع الكس الحزين
أنا : وهو لسه حزين يا سوسو
سعاد : فشر ده هيطير من الفرحة سندني يا عفيفي لحسن مش قادرة كسي اتدمر بالنووي
كان عايش مع أبوه راجل محترم وكبير في السن وكان ليه اخت صغيره أسمها دلال كانت قمر
بس واحنا في إعدادي اختفت من حياتنا ولما سألته بعدها بكتير قالي انها راحت تعيش مع خالته
وفي يوم من الأيام كنت في ميتينج شغل و خرجت أتغدى بره ولسه بطلب الأوردر وبلف خبطت في
واحد وبعد مشادات كلامية طلع عمر صاحبي انت فين وأزيك وواحشني انت فين وبتهبب أيه
طلع مدير شركة كبيرة بس قعدنا نحكي على زمان وأيام زمان و اللي حصل في الستين اللي فاتت
وكانت حكايه ولا ألف ليلة وليلة أبوه الحاج عادل مات و أخته لسه عايشه مع خالتها ومعاهم أمه
ها ......ايه ده امك
أنا : مامتك بتقول مامتك إزاي يابني مش مامتك ماتت من زمان ياعم
عمر: كنت فاكر كده بس حصلت كام حاجه عرفت أنها لسه عايشه
أنا : ياااااااااه دي لازم تكون ست كبيره في السن بقى وانت فين ورحت فين وجيت منين
عمر ضحك وقال :لا لا دي غير كده خالص
أنا : ازاي يعني ؟
خدني من أيدي و ركبنا العربية وطلعنا على شركة كبيرة قوي
من باب الشركة وتحس بالعظمة وواضح أن عمر ليه كلمة مسموعة فيها
لغاية ما ما وصلني لمكتب المدير العام
دخلت كانت قاعده على المكتب واحدة ****م صلي على النبي ايه ده حته ميلف ملهاش حل
شعر أصفر وبلوزه مفتوحة لونها بينك وبنطلون اوفوايت حته سكرة وميكب منور وشها
غرفني عليها مدام نور البيج بوص بتاع الشركة وماما .....
ايه نعم دي ام عمر يخربيت حلاوتها
قعدنا نتكلم مع بعض وهي ست لذيذه واجتماعية وبقينا أصحاب في ثواني
وعزمتني عندهم على الغداء يوم الجمعة وخرجت بعدها وانا مش مصدق ان عمر ليه ام
جامده زي نور وبعد يومين خرجت مع عمر وسألته ليه ماكانش بيتكلم عنها قبل كده سكت
وقعد يغير في المواضيع لغاية لما قولت له : انت عندك سر ومخبيه ولا إيه يا عمر
عمر : بصراحة فيه سر ومش هينفع أقولك عليه خالص
أنا : يا عم احنا اخوات وسرك سري بس فضفض ادينا بنحكي يا برنس
عمر : بص أنا امي أبويا طلقها واحنا صغيرين
أنا :ما أنا عارف ده ايه الجديد
عمر : الجديد سبب الطلاق .... أبويا طلقها علشان كانت نايمة مع راجل تاني
أنا :اوبا أنا اسف يا معلم و**** ماكنتش اقصد أقلب المدفون
عمر : المشكلة مش كده المشكلة الكبيرة كانت نايمة هي ومين ومع مين
أنا : لا انا كده أتلخبطت خالص لا فهمني
عمر بكسوف : كانت نايمة مع خالي وخالتي يعني اخوهم كان.....
أنا : يانهار أسود اخوهم كان بيلعب معاهم الللللل.....
عمر بزعل : ايوه بيلعبوا الاحيه أبويا خدني أنا ودلال وطلقها وبعد محايلة وافق دلال تتربى مع خالتي
اللي بعد ما رجعت من العمرة اتغيرت وبعدت عن امي وافق أبويا على تربيتها لدلال
أنا : وابوك أتحمل ازاي ما موتهمش ازاي
عمر : يموت مين ....أبويا ما يعرفش يقتل دبانه غلبان و في حاله طلقها وخدنا يربينا ويبعدنا عنهم
قعدت اواسي فيه ونتكلم في كذا موضوع علشان ينسى
ويوم الجمعة وبعد الظهر لبست وروحت ليهم على فيلتهم الفخمة
ونزلت نور أم عمر ست زي ما الكتاب بيقول رحبت بيا و قعدنا نتغدى وانا سرحان في جمال بزازها الكبيرة
وطيازها الكبيرة و بعد ما خلصنا نزل الحلويات و قعدنا نتفرج كلنا ع التليفزيون
وبليل جيت أمشي وصلني عمر لباب شقتي وقولت له يقعد معايا ونقضي السهرة
قالي بصراحة أنه مش عايز يرجع البيت قولت له يبات عندي في الاول رفض وبعد مجادلة بسيطة واافق
دخلت عملت عشاء وفتحت فيلم وكان فيه لقطات كده من أياهم وكانت في واحدة شبه نور أمه شوية
قعدت أقوله الست دي جامده اوي وهو كمان كان نفس رأيي وهجنا أحنا الاتنين عليها
وفي وسط الكلام جابوا لقطة الست دي مع واحد أصغر منها كلها بوس واحضان وتقفيش وتحسيس
أنا : يا بخته
عمر : بصراحة عندك حق الولية فورتيكه قوي
أنا : اقولك على حاجه بس ما تزعلش
عمر : فيها شبه من نور صح
أنا اتصدمت من رده السريع
أنا : ايه ده وانت كنت بتفكر فيها ولا ايه
عمر : ليه بتقول كده يا عم
أنا : اصلك مخدتش وقت تفكر ورديت قوام
عمر : بقولك ايه امي ست أتربت على الشمال واحدة ما ستحملتش أخوها يبقوا في بيت واحد وميريحاش
واتجوزت أبويا ما سابتش أخوها بقت ترتاح في بيتنا وبيت أبوها لغاية ما أتطلقت وخالي مات وابويا حصله
أنا : اوعى يكون قصدك اللي في دماغي
عمر : اريحك امي شرمووووووطة يا عم تموت وتتناك وعلشان كده لما بقول عنها بقول قدام الناس مدام نور
ومحدش يعرف أني أبنها غير القريبين مني ...يا عم طب اقولك امي ياما نامت مع رجالة علشان تكبر الشركة
أنا : وكبرت ؟
عمر : هي ايه دي ؟
أنا بابتسامة : الشركة يا قلب ماما
عمر وهو بيحط رجل على رجل : انت شايف ايه ؟
أنا : شايف أنها لسه محتفظة بجمالها
عمر : ولا احترم نفسك
أنا : يا عم أنا بقول على الشركة
عمر وهو بيضحك :وانا كمان
هههههههههه ملعوبة
أنا : وانت ما جربتش معاها يا عمر
عمر : يا جدع بقولك كانت بتنام مع أبويا وخالي لدرجة اني مش عارف أنا ابن مين أصلا
طبعاً كانت بتجيلي الاوضة ونلعب سواء لما بتاعها بياكلها بس بصراحه تتعب اوي
أنا : تتعب اللي زيك ياللا
عمر : **** انت نفسك تنام معاها ولا ايه يا برنس
أنا : ايه مش بتقولي أنها شرمووووووطة
عمر فكر شوية وضحك وقالي واللي يخليك تنام معاها تعمله أيه
أنا وأنا بنط : ده انا ابوس أمه
ضحك وقالي طيب أستنى كده
دخل البلكونه وقعد يتكلم في التليفون وبيضحك وخرج قالي البس بسرعة وأجهز وانا مستنيك تحت
دخلت لبست وظبطت نفسي
ونزلت لعمر وطيران على الفيلا اللي كانت فاضية خالص نزل فتح البوابة وبعدها باب الفيلا وطلعنا
الدور الثاني كانت نور واقفة بقميص نوم ستان ابيض وبتقولي ايه يا ولاد كل التأخير ده ياللا علشان
تناموا في حضني ياللا يا عمر هات اخوك وتعالى وراحت ماشية بتدلع دخلني اوضة أغير ورجعت
دخلت الاوضة لقيتها قاعدة على السرير رجل على رجل وبتقولي أهلا ازيك يا حبيبي ايه اخوك فين
أنا : أصل عمر ....
لقيتها مسكت زبري من بره وقالت ايه ده هو انت بيوجعك زي عمر أصل عمر لما بيوجعه بيجيلي برضو
أنا : وبتريحيه يا نور
نور : طالعه من بوقك عسل يا واد ...أنا اقولك بعمل ايه
نزلت الشورت والبوكسر وشافته قالت : وااااااو ده يتعب اي مره يخرب عقلك ده انا اللي تعبت
قالت بريحه كده : وقعدت تمص فيه لغاية ما دخل عمر
عمر : ايه الأخبار يا ست الحبايب يجنن صح
نور : ايه ده انت كمان تعالى علشان اريحك ونزلها زبره وقعدت تمصلنا هو جابهم بسرعة
قامت نور ونزلت بكسها الكبير على زبري وابنها فوقي بتمص زبره تاني وبعدها كذا وضع نيك
طلعت شرمووووووطة مالهاش مثيل
وتقفش في بزازها الكبيرة وبعدها نكت طيزها الكبيرة وابنها بينيك كسها و هي هتموت من الهيجان
ااااه تسلم يا عمر جايب صاحبك ينيك امك لا والواد زبره ولا زبر ابوك ولا حتى خالك ربع زبره
نيك يا واد يا هيما انا زي امك نيكني قطع طيزي وجبت في كسها وفي طيزها وغرقتها بلبني
أنا وابنها ومتعناها جدا والسرير غرقان لبن وكانت ليلة من تظبيط عمر صاحبي علشان أمه المتناكة اللبوة
الجزء الثاني العرق يمد
بعد متعة أنا و عمر بلحم أمه نور اللي أتمتع بزبر أبنها اللي خلاني بتمتع بحلم أمه اللبوه و حبها لزبري
بعد ما جربته بقيت تقريباً مقيم عندهم وكان فيه عندهم بنت شغالة أسمها سعاد هي بنت عادية
سمراء وطويلة وكانت متجوزة من عفيفي الجنايني بتاع الفيلا و انا قدام الشغالين ابن اخت مدام نور
ويجي الليل ادخل أنا وعمر ونور نمتعها والاوضة مقفولة و في يوم من الأيام الصبح كنت خارج
بعد يوم متعب مع نور ونسيت أقفل باب الاوضة . ولما افتكرت رجعت لقيت سعاد بتبص على نور
وعمر وهما ملط على السرير و لقيتها أيدها ناحية كسها من على الهدوم وبتحك فيه جامد وتعض
على شفايفها
كنت لابس شورت وزبري وقف على المنظر وسعاد مفنسة طيزها الحلوة و بتلعب فى كسها بلبونه
رحت نحيتها وقولت: انتي بتعملي ايه يا بت انتي وقفلت الباب
سعاد : ااااااااا ابدأ مفيش يا بيه دي حاجه وقعت مني وبدور عليها
أنا :بتدوري عليها في أوضة الهانم ...أجري يا بت أمشي من هنا
سعاد كانت بتبص ناحية زبري
أنا : ايه انتي سمعاني ولا أنطرشتي
سعاد فاقت : حاضر يا بيه وطارت من قدامي
كنت بقول لنفسي البت دي تعبانه قوي لما لقيت ميه منها على الأرض
روحت على أوضتي وبعد يومين وصل جواب من بره مضمونه أن دلال و شمس خالتها
كان خبر زي الصدمة شمس ست بعد ما تابت بقت متشددة هي ودلال اخت عمر
يعني حاجتين مقفلين
وكان لازم نقنعهم بسبب وجودي في البيت
فكان الحل اني صاحب عمر وجاي من بره أقعد معاه كام يوم ومسافر تاني
وخدت أوضة بره الجنينة ابات فيها مؤقتاً
طبعاً الكلام كله كان قدام سعاد اللي فهمت ان فيه حاجه غلط بس مش مجمعه
وصلوا وكانت المفاجأة دلال البنت المفعوصه بقت مزه كيرفي تجنن محجبة بس مطلعة خصله بره
و جسم كيرفي عالي اوي وبيضاء قشطة بالعسل و شمس ميلف ملهاش حل احلى من نور
لابسه عبايه محزقة سوداء اتعرفت عليهم وقعدنا نتكلم والكلام بيجيب كلام وسبتهم وروحت أوضتي
وبليل لقيت نور بتكلمني : انت فين يا هيما انا مش جيلي نوم كسي تاعبني مش قادرة
أنا : يا نونو اهدي شوية كام يوم ويمشوا وهعوضك أنا وعمر
نور : بصراحة أنا بحب أنام معاك انت أصل زبرك كبير وعاجبني
أنا : طيب اصبري بس يعدي الكام يوم دول ونرجع نتشقلب
عدى يوم والتاني دخلنا في أسبوع ونور هيجانها بيزيد
لغاية ما في يوم لقيتها في أوضتي ونزله بوس فيا وبصراحه كان نفسي فيها عملت معاها كام واحد خيال
يومين ولقيت نور وشمس أختها و عمر نزلوا راحوا مول ومفيش في البيت غيري انا و دلال و سعاد و عفيفي
شوية وجت دلال بتقولي وهي بتضحك : هيما تعالى بسرعه عايزاك
أنا : خير فيه حاجه
دلال : تعالى بس شوف
رحت معاها على أوضة لقيت فيها سعاد ملط مع جوزها عفيفي ونازل نيك فيها و مطولوش
وسعاد قالت : انت لحقت يا راجل ده احنا لسه بنقول ياهادي كده حبتهم ووسختني على الفاضي
عفيفي : أرضي بنصيبك يا وليه وبلاش فضايح
سعاد : راضيه يا سبع البرومبه راضيه
كنت واقف وقدامي دلال اللي صدرت طيزها الكبيرة وبتحك في زبري اللي هاج على منظر سعاد وعفيفي
وجرينا على أوضتي ليشوفونا
دلال : شوفت بيعملوا ايه
أنا : يا بنتي انتي لسه صغيره على الحاجات دي
دلال : صغيره .....كل اللي انت شايفه ده وصغيرة
أنا : دلال انتي عايزه أيه بالظبط
جت نحية زبري ومسكته من بره وقالت : تفتكر أنا ندهت ليك ليه
أنا : ما ينفعش يا دلال امك تموتنا يخرب عقلك
باستني في بوقي وقالت : أنا شوفتكم هنا انت وهي وبصراحه عجبتني أوي
أنا أتصمرت : انتي عايزه أعمل معاكي زي امك
دلال هزت راسها بأااااه وقالت : وهي بتشد البوكسر والشورت علشان تطلع زبري : ايه ده ما صاحي اهه
ونزلت تمص فيه باحتراف عالي اوي لغاية ما جبتهم في بوقها وشربتهم
كانت لابسه عبايه بيضاء
نامت على السرير وفشخت رجليها و كانت مش لابسه حاجه من تحت العباية
وشارورت لي وقالت : تعالى بوس الواوا يا هيما
نزلت مص ولحس فيه لغاية ما جابت ميتها وهي بتموت من الهيجان اااااه اممم قطعه الهايج ده كمان انت
وحش أنا زي اختك متع اختك اااااااه
رفعت زبري ناحية كسها قالت : يااااااه هتنيكني يا هيما ده احنا اخوات يا واد
أنا : يعني بلاش
دلال وهي بتدخله في كسها : احا بهزر ايييييي يخربيتك زبرك كبير فشخ
أنا : هي خالتك مش تابت و ربتك
دلال :هيهيهي خالتي ده انت غلبان دي فتحت فرع الازبار الخليجي في كسها دي شرمووووووطة
ومتناكة اكتر مني ومن امي اااااه كسي مولع يا هيما هاتهم بقى وطفيه
جبتهم في كسها وقامت لافه مصدره طيزها وقالت : ياللا اركب طيز اختك اللبوه هموت وحد يركبني
من ساعة ما وصلت قعد الخس خرمها شوية واحسس على كسها
وهي بتقول ااااه بقولك نار في طيزي يا هيما اختك دلال الشرموطة عايزك تدخله من ورا
اااااه كنت دخلته في طيزها وعملت معاها شوية وجبت في طيزها وقامت وهي مبسوطة ورجعت العيادة
دلال : لا ده انت أخويا بجد وزبرك احلى زبر ناكني عسل ابن الايه
أنا : يعني عجبك يا دودو
دلال : اوي اوي وليك عندي مفاجأة
أنا : ايه هي يا مزه
غمزت وقالت : المرة الجاية اجيبها معايا
الجزء الثالث شمس الشموسة
بعد متعة مع دلال اخت عمر مالهاش حل قعدت فترة بعيد عنهم كلهم كأني مخاصمهم أو زهقت منهم
في يوم طلعت سفر تبع الشغل لمدة أسبوع اسكندريه و كان الجو فيه عفره كبيرة والفنادق مفيش فيها حجز
ولأن شركتنا محترمة كانت حاجزة ليا أوضة في فندق خمس نجوم يوم في التاني في التالت شغلي
خلص وكنت عايز اعمل شيك أوت و أرجع بس العاصفة زادت والتراب زايد فقولت أكمل اليومين
كنت في الاوضة بتفرج على فيلم والدنيا بتليل لقيت الموبيل بيرن ....عمر وده عايز ايه مني
عمر : انت فين يا نجم
أنا : أهه موجود بس شغل زي ما انت عارف لسه مخلص اهه
عمر : طيب بقولك ايه عايزك في خدمة يا هيما
أنا : خير يا عموره
عمر : بس يا باشا انت عارف خالتي شمس طبعاً
أنا : طبعاً عرفها خير مالها؟
عمر :بص هي كانت عند صاحبتها عندك والجو قلب و مش لاقيه مكان تبات فيه وصاحبتها سافرت
ومش عارفه ترجع
أنا :طيب ما تقلقش أنا هتصرف ابعت لي رقمها
بعت الرقم وكلمتها وقابلتها وجبتها على الفندق بتاعي
روحت الريسبيشن علشان أجيب لها أوضة وفهمتهم أنها خالتي وما ينفعش اسيبها نبات في الشارع
وبوليكة وحوارات لغاية ما قفلت ميل عليا واحد من الاستف وقالي
يا سعاده الباشا الاوتيل كله كمبليت صعب اوفر اوضة لخالة حضرتك بس انا عندي حل
الاوضة بتاعتك سينجل ممكن تبدل الاوضة مع حد حد دابل وفيه هنا ست كبيره السعوديه ممكن تكلمها
وحضرتك نبات مع خالتك في الاوضة الدابل
وهو بيتكلم قال : اهيه مدام عنود .....ايه ده مش دي خالة حضرتك اللي بتسلم عليها
فعلا كانت شمس بتسلم على واحدة قاعدة صواريخ سعودية مكنة رهيبة قشطة
وقعدت معاهم نتكلم
وعرضت عليها وقالت طيب ما ممكن شمس تبات معايا
شمس قالت لا أنا هبات مع ابن أختي علشان ما يباتش لواحده و على العموم هجيلك الاوضة نحكي سوا
وفعلا بدلنا الاوضة و دخلت الحمام أغير وطلعت لقيت شمس قاعدة على كرسي قدام المرايا بتتزوق
كأن عروسة ليله الدخله
أنا بصفر : ايه ده كله يا شموسه قمر يا ناس
ضحكت وقالت : ايه يعني مش كبيره وعجوزة شوية يا هيما
أنا : قطع لسان اللي يقول كده
قعدت معاها نحكي وأنها كانت متجوزة بس جوزها مات وخلفت بنت عايشة بره بتدرس اسمها نسمة
وهي بتدرس في مدرسة داخلي يعني بعيد عنها معظم الوقت ودلال بنت أختها شمس ربتها و بقت ونس
جه ميعاد النوم قولت لها انا هنام جنبك على السرير التاني لو احتاجتي حاجة قوليلي
وانا نايم عيني على جسمها الملبن وزبري قايم وعامل خيمة في الشورت حاولت إداري بس صعب
كانت لسه ما نمتش
شمس : مش جايلك نوم صح
أنا : بصراحة اه
شمس : ما هو واضح
أنا : هو أيه اللي واضح يا شموسه
شمس : اكيد بتفكر في حاجة شغلتك صح ؟
أنا : بصراحة كان فيه سؤال عايز اعرف أجابته منك
شمس : سؤال ايه ؟
أنا : عمر حكى ليا عن سبب طلاق أمه بس أنا مش مصدق هو فعلا الكلام ده حصل
شمس بعد تنهيده : ياااااااه يا هيما ده عمر تاني ياللا ايام وراحت
أنا : ما جاوبتيش على السؤال حصل ؟
شمس : بصراحة كنا صغيرين أنا و نور وأخونا كان أيامها وسيم ورياضي و كنا بنتمتع مع بعض شوية
بس حظنا دخل أبو عمر علينا وحصل اللي حصل بس الواحدة تابت خلاص
كانت بصه ليا ...بصت لها بصة خبث كده
شمس : مالك بتبصلي كده ليه
أنا : مفيش ...أصل اخر الاخبار اللي وصلتني بتقول أنك رجعتي الملاعب ومقدمة ماتشات حلوة
شمس : مش فاهمه ؟!!!
أنا : دلال حكتلي وأحنا مع بعض
شمس بكسوف ووشوشة : يخرب بيت امك يا دلال وعلت صوتها حكيتلك ايه الجزمة دي
أنا : قالت انك كويسة ولسه زي القمر وأحلى ما فيكي طيييييبة قلبك وانا ببص على طيزها
شمس : شكلك نمس يا واد
أنا : بصراحة أنتم عيلة كلها أبطال وراثة بقى بس أنا دوقت طبقين مهلبية من العيلة دي لغاية دلوقتى
شمس : قصدك مين يا واد ؟
أنا : هو فيه كام واحدة في العيلة دي يعني يا شموسه
شمس شهقت : البت وأمها يخرب عقلك أزاي
أنا : بصراحة عمر وصلني بنور وبصراحه بطل متمكن أما دودو بقى جابت من الاخر لبوه وعايزه اللي يكيفها
شمس : يا ابن الايه ده انت طلعت مش سهل يا واد
أنا : طيب ايه مش هنكمل الألبوم يا شموس
شمس بضحكة كلها كسوف : ولا ...اتلم وبعدين هو انت تقدر على باقي الالبوم
أنا : اللله والحارس **** طيب ما تنزلي وفارس لفارس يا مولاتي
شمس بضحكة شرمووووووطة أصلي : ايه يعني لسه يعجب الرجالة يا هيما
أنا : أههه زي ما أنتي شايفة مش قادر ينام غير في جرابه من ساعة ما شافك
شمس بتعض على شفايفها وايد ناحية كسها والتانية على بزازها
شمس : طيب بقولك ايه انا ما يرضنيش يفضل تاعبك كده تعالى أعمله مساج يمكن ينام
قمت في الحته اللي بيني وبينها وطلعته شاهر سيفه قدامها
شمس : احيه كل ده زب يخرب عقلك انت معاك مدفع يالاهوي عليك وقعدت تمسكه بايدها وتبوس فيه
وقعدت تمصه لغاية ما هجيب حطته في بوقها وشاورت جوه جبتهم وشربتهم
شمس : يخرب عقلك كل ده بس طعمه حلوه انت اول واحد أشرب لبنه
أنا : وعجبك يا شموسه
شمس : قوي بس ....
أنا : مالك ؟
شمس فشخت رجليها و نزلت الأندر وشارورت على كسها القشطة وقالت هنا بيوجعني ممكن تريحني زي ما عملت
معاك
نزلت لحس ومص وعض في ابيض كس ممكن تتخيله وهي بتهيج وتزوم وتدفس رأسي
شمس : كمان اححح يا واد عيب كلت كسي يخرب عقلك ااااااااااه كسي مولع نار حاسه بشطة في كسي يخرب عقلك
أنا قومت بدأت ألعب بزبري على كسها الغرقان قلعت والبراه وقطعت بزازها تقفيش
شمس : احا هو انا ناقصه تسخين يا ولا دخله يا عريس عروستك قطعها بزبرك الكبير الحلو
دخلته وسمعت اااااااه مع تنهيده وخدتني في حضنها
شمس: تعالى هنا يا ولا أما أبوسك ااااااه امممم كمان قطع كسي يا واد أنا عروستك اااااه كمان انت بتنيك حلو قوي
ااااااه كمان يا واد انت يا جامد اييي زبرك كبير فشخ ارحم كسي وارويه قعدت انيكها بكذا وضع لغاية ما جبت في كسها
ريحنا في حضن بعض
شمس بعد شويه قالت : ينفع كده حد يعمل كده في خالته يا هيما كان زبري في كسها خرجته وبلعب بأيدي في كسها
الغرقان بلبني ورحت حاطط ايدي في بوقها مصت صوابعي امممم عسل يا واد بس انا لسه عايزه
رحت لفتها وجايب طيزها في وضع الكلبة وقعدت الحس في خرمها
شمس : يا أبن اللاعيبة ده انت نسوانجي قراري برافو عليك ياللا اركب يا هيما
دخلته في طيزها شهقت بس كان بيتزخلق في طيزها الكبيرة وقعدت انيكها كتييير فيها من حلاوتها وجبت مرتين في طيزها
كان الصبح طلع وخدنا الدش سوا ونزلت هي لصاحبتها وانا نزلت اخد قهوتي و لسه يوم وأرجع بيت
عمر اللي دوقت كل أكساس بيته بس اليوم ده حصلت فيه حكايه محدش كان يتوقعها
الجزء الرابع الوجبة الكومبو
قضيت يوم مع أحلى شرمووووووطة شموسه اللي بجد أتمتعت بجسمها الجبار خد كل طاقتي
تاني يوم كان أخر يوم كنت بوضب الشنط وبعدها نزلت أكلت جمبري وكابوريا من محل مشهور
و بعدها روحت أجيب قهوة وقعدت على البحر مع نفسي لقيت شمس بتكلمني وهي بتضحك
أنا : ايه مالك يا مزه بتضخكي ليه خلاص انا راجع الأوتيل
شمس : اوعى تكون أتغديت يا هيما
أنا : بصراحة اه أتغديت جمبري وكابوريا
شمس ضحكت ضحكة رهبية في الشرمطة
أنا : مالك يا شموسه فيه ايه
شمس : طيب أوعى تحلي الحلو عندي قبل السفر
أنا : ايه ما شبعتيش يا قمر
شمس : لما تيجي أفهمك ... علشان الحلو على النار يا واد وبتضحك
أنا : طيب أنا جاي
رجعت الفندق كانت شمس قاعدة مع عنود ست ميلف قمر أحلى ميلف تشوفها
بالعبابية السعودي وميكب محليها وبتتكلم مصري كويس جدا كأنها مصرية من شبرا فيه حته خليجي
قعدنا نتكلم بتاع نص ساعة
شمس : بقولك ايه أنا عايزة أمد تلات اربع ايام كمان انت وراك حاجة
أنا : مش قوي ممكن أقعد معاكي
عنود : يا ريت و**** شموس وحشاني كتير ب**** عليكم تقضوا الكام يوم معي أنا هني لواحدي
أنا : تمام هروح أكلم الإدارة لو ممكن يمدوا الايام
روحت وخدت بالعافيه تلت ايام
رجعت لهم وقعدنا كملنا السهرة لغاية اتنين بالليل
طلعت مع شمس اللي غطست في النوم وعنود مسنداها معايا لغاية الاوضة
رميناها على السرير
وعنود أترمت على كنبه جنب السرير
عنود :يا**** كتير تعبانه شموس
أنا : اه أكيد
عنود : طيب لو سمحت أبيك تطلع أنا بغير تيابها
أنا : حاضر
وخرجت وقفت بره الاوضة وشويه وخرجت عنود
عنود : خلاص يا هيما لو حابب تخش تنام
أنا : بصراحة أنا مش جايلي نوم و أنتي
عنود : بصراحة النوم مخاصم عيوني وبدي اسهر للصباح يا هيما
أنا : طيب تعالي نخش نسهر جوه
عنود : لا لا شمس نايمة وتعابنة وايض تعالى عندي بالاوضة علشان ما نزعجها
أنا بعد الكلمة دي حسيت أن الفسفور اللي أكلته أشتغل
روحت معاها الاوضة وقعدنا نتكلم كتير وأنها ست متجوزة وعندها ولدين بيدرسوا مع نسمة بنت شمس
ومن هنا أتعرفت على شمس وبقوا أصحاب وأن شمس بتحكي لها كل حاجة زي ما هي حكت لشمس
وقعدنا نتكلم في كذا موضوع و الكلام يجيب كلام لغاية ما بقينا الفجر
أنا : طيب أسيبك ترتاحي انتي
عنود : ايه رايح تنام يا قلبي ولا وحشك اللعب مع شموس
أنا : تقصدي أيه
عنود : ولا شي وبتضحك بكسوف مورد خدودها الوردي
أنا : أه دي شكل شمس حكت ليكي على لعبنا
عنود : وقالت عنك كتير لاعيب ههههههههههه
أنا : **** يا عبد****
عنود بضحكة شرمووووووطة : يا هيما انا ست بتفهم اللي بيكفي واحدة كيف شمس يبقى بطل
أنا : وانتي بتحبي الابطال
عنود : أنا ست متزوجة يا هيما ما يصير أني العب بره زي شمس
أنا : ما جاوبتيش على السؤال بتحبي الأبطال
عنود بكسوف : اللي في دماغك ما يصير يا حبيبي
أنا : طالما فهمتي اللي في دماغي يبقى بتفكري فيه زيي
عنود : بس بخاف كتير يا هيما ... صحيح شمس قالت انك لاعيب حريف بس أنا بخاف على نفسي
أنا : يعني مش نفسك تجربي مره قبل ما ترجعي
عنود : يا ويلك ....بقولك بخاف على نفسي
أنا : بقولك ايه الفرصة لما بتروح مش بترجع خلي شمس تتمتع النهارده بلي نفسك فيه يا مدام عنود
صحيح هو جوزك أخباره ايه معاكي
عنود بصت بحزن كده وانا روحت لغاية الباب
عنود : هيما عندي شرط واحد
أنا : يبقى سر بينا ومحدش يعرف
عنود بضحكة حلوة : تمام ممكن شموس بس حد تاني لا
قفلت الباب ولفيت أخدها في حضني وأبوسها وامسك بزازها الكبيرة ابوس رقبتها القشطة
عنود : براحة وسابتني وقالت بغير وأرجع
دخلت الحمام وخرجت بقميص نوم أحمر فاجر عروسه
بدأت أحضانها وأبوس فيها وهي بتمسك في زبري
ونزلت قدامه خرجته مسكته بأعجاب
عنود : يااااه كتير حلو زبك الكبير ده ليها حق شموس وقعدت تمص لغاية ما هجيب قالت جوه بوقي
وحبتهم في بوقها
وبعدها نيمتها على السرير وفتحت رجليها كانت قالعة من تحت وكسها ابيض وردي متختخ
نزلت لحس ومص وعض في كسها وهي
ااااه كمان يا جلبي كتكوتي تعبان كتير يا عمري ياللا دخل سلاحك يا لعيب
ااااه حرام عليك كتكوتي كتير مولع ياللا دخل زبك يا هيما **** يخليك
ودخلته في كسها قالت اييي يا عمري على الازبار وملك الازبار كتير حلو زبك
ااااااااااه كتكوتي قطعه يا جلبي أنا لبوتك الليلة انت احسن من ابو فياض جوزي في النيك مممممم
قولت هجيب
عنود جوه جوه يا عمري اااااه كتير سخن لبنك يا هيما
وقعدت انيكها بكذا وضع وهي متكيفه موت وكسها غرق لبن
ريحنا جنب بعض و بوس وتقفيش وهي مبسوطة فشخ من زبري وتمص فيه كتير وتركبه في كسها
و تتناك عليه
نمنا وصحينا لقينا شمس ملط قدامنا وبتقولي اه يا نمس مفوتش الخليجي
ونزلت تمص في زبري وحطته في كسها و عنود بتلعب في كس شمس وتبوس فيا
واديتها بعبوص في طيزها الكبيرة
قالت عنود فيك تركبني يا جلبي من زمان ما حدا ركب مكوتي ياللا تعالى
وركبته في طيزها وعملت معاها واحد كأن أفريقي بينيكها وهي بتصوت وتعض شفايفها مممممممم
اللله عليك مممممم كفاية مكوتي بتنشق لغاية ما جبتهم جوا طيزها و خرجته
لشمس اللي قعدت تمص فيه فتره لغاية ما قام وقالت ياللا اركب الأتوبيس المصري بنت بلدك اولى
ونكتها في طيزها وجبتهم في طيزها
وفضلنا في السرير ملط غرقانين في بحر العسل واللين
وسافرت عنود وعلى كسها وطيزها توقيع زبري ورجعت مع شمس بعد ما شرفتها بره ومتعتها جوه
ورجعت معاها للبيت علشان تبدأ قصة جديدة في بيت مدام نور لأنها كانت مع واحدة
تستحق و الغريب كان مين اللي جابها
الجزء الخامس والأخير تصبيره مفتاح الدياثة
رجعت مع شمس الفيلا و قعدنا كام يوم ريست مش بعمل حاجة مع شمس أو نور أو دلال تقريباً
كانت راحة سلبية خالص وبعدها كنت في الشغل ورجعت على أوضتي ولسه بقلع هدومي وكان
الباب بتاع الاوضة بيخبط كانت دلال قعدت تكلمني في كذا موضوع وأنا من التعب مش مجمع
وفي الاخر قالت لي ما تنساش الميعاد الساعة واحدة .
الساعه واحدة..... ميعاد ايه ؟ ....هلاوس صداع بعده نوم عميق لغاية الساعة عشرة بليل
صحيت كانت الفيلا هسسسس مفيش حس لدرجة أني حسيت أني في الفيلا لواحدي
طلعت التليفون أكلم عمر ....مقفول تليفونه وكلمت الباقيين كلهم تليفونهم مقفول
طلعت على المطبخ كانت سعاد الخدامة موجودة سألتها أمال فين الناس قالت دول كلهم
سافروا .....سافروا ازاي ؟ يعني مفيش حد هنا إلا أنا
سعاد : لا يا بيه مفيش حد غير حضرتك والست دلال و أستاذ عمر
أنا : وهما فين
سعاد : خرجوا في حفلة عيد ميلاد صاحبه الست دلال وهيتأخروا يا بيه
كان اليوم يوم خميس ....قولت لها تعمل لي قهوة وتجيبها لي على الاوضة
رجعت الاوضة ولعت سيجارة وليست هدوم خروج وشربت القهوة وخرجت أتمشى بالعربية
لغاية ما الساعة بقت اتناشر ونص ....ورن في ودني صوت دلال الميعاد الساعة واحدة
رجعت على البيت كان دلال و عمر لسه راجعين دخلنا و ندينا على سعاد علشان تحضر العشاء
وعمر قال أنا شبعان وطالع أنام
ندور على سعاد مش موجوده خالص عملت عشاء كدا على قدي أنا ودلال
أنا : ايه يا دودو امال ايه ميعاد الساعة واحدة
دلال : انت بتهزر ولا ايه ما أنا جيت وقولت لك اني هرجع متأخر من عيد ميلاد صحبتي
وأننا هنتقابل في الاوضة بتاعتك الساعه واحدة يكون عمر نام وكدا كدا ماما وخالتو مسافرين
عايزين نعمل ليلة حلوة بقى
بصراحة مش كان ليا مزاج اوي اعمل حاجه ...قولت لها اني تعبان مش قادر
دلال : لا يا هيما علشان خاطري ده الجو هادي اهه ياللا بقى
أنا : معلش يا دودو خليها وقت تاني
كانت هتمشي وهي مقموصة طبعاً ولسه هتروح ناحية الفيلا وتلاقي من بعيد كانت سعاد جاية نحيتنا بتعيط
دلال : انتي كنتي فين يا زفته انتي
أنا : استني يا دلال ....مالك يا سعاد
سعاد : مفيش يا بيه ... مخنوقه شويه
دلال : مخنوقه من ايه يا هانم ...مش عاجبك عيشتنا
أنا : يا ستي أصبري مالك يا بنتي
سعاد : أنا قرفت من عفيفي جوزي ده خلاص ما بقيتش طيقاه وعايزه يطلقني
دلال : ليه يا اختي ماله عفيفي
سعاد : **** يستر عرضك يا هانم ماتتريقيش عليا انا فيا اللي مكفيني
أنا : طيب ايه السبب فهمينا علشان نساعدك
سعاد : يا بيه أصل ...ما ينفعش اتكلم انا مش عيازاه وخلاص
دلال : انتي شكلك زهقتي منه ولا شايفه لك شوفه
سعاد : كتر خيرك يا ست هانم تشكري
أنا : ايه عفيفي شحنه بيفضى بسرعة
دلال برقت لي وسعاد أتخضت
أنا : اييييه مش محتاجة يعني يا دودو النهارة الخميس عيد ميلاد المتجوزين والساعة داخلة ع واحدة وخارجه بتعيط
يبقى عفيفي قطع شحن صح يا سوسو
ضحكت دلال بصوت عالي و سعاد أترمت في حضن دلال بتعيط وانا بطبطب عليها ما تزعليش
وحدتهم ودخلنا الاوضة وقعدنا نقنعها أنها تطلع فكرة الطلاق من دماغها
سعاد : يا بيه حرام انا نفسي أحس أني ست مفيش مره يكمل للأخر معايا ليه هو أنا وحشة
أنا : انتي مش وحشة ولا حاجة أنتي بس عايزة راجل ما يقطعش شحن
سعاد : علشان كده عايزة اطلق نفسي في راجل كده يكون كويس و ما يخلنيش أبص بره
أنا : زي يوم ما شوفتك وانتي بتبصي على عمر بيه والست نور صح
دلال : ايه ده مين ومين
سعاد : طيب أقوم أنا
مسكتها قعدتها
أنا : امك وأخوكي يا دودو بيناموا مع بعض و سعاد شافتهم
دلال : نعم نعم أمي بتنام مع أخويا انت اتجننت
سعاد : يا بيه سيبني امشي ....
أنا : بقولك أثبتي مكانك
اه امك بتنام مع اخوكي ولو كانت راحت سعاد الاوضة بدري كانت اكتشفت اني كنت معاهم
دلال : نعم انت كمان لا لا لا انت اكيد بتهزر
سعاد كانت علامات المفاجأة على وشها وفاتحة بوقها
أنا : وأخوكي هو اللي جايبني هنا علشان انا عجبت امك
دلال : لا مستحيل انت اكيد كداب
أنا : أنا مش كداب العيلة دي فيها عرق شرمطة ملوش حل يا بنتي امك وخالتك وأ
دلال : وخالتي كمان
أنا : تحبي اقولك مكان الحسنة اللي على صدرها فين
بلمت كده
سعاد : يا بيه دي حاجه بينكم وبين بعض أنا مالي **** يخليك سيبني امشي
أنا : لا يا سعاد انتي لازم تكوني حاضره الاتفاق ده
دلال : اتفاق ايه يا هيما
أنا : دلال فاكرة لما كنا بنتفرج على سعاد وعفيفي بعدها ايه اللي حصل
دلال وهي بتتلجلج في الكلام : اييييه حصل ايه مش فاكره
أنا : حصل وطحينا يا اما مش نمنا سوا أنا وانتي يا كتكوته
سعاد : نعم انتوا كنتوا بتشوفني مع عفيفي
أنا : قصدك دلال هانم هي اللي شافتك وكانت نفسها تبقى مكانك ولما حصل اللي بينا
دلال : خلاص ما تكملش
سعاد : فيه ايه يا بيه قول اتكلم
دلال : بصراحة يا سعاد عفيفي جوزك وهو نايم معاكي منظركم كان بيتعبني اوي وبصراحه بتاعه طويل وحلو
سعاد : يا ست هانم ده منظر بس
أنا : طيب انا عندي فكره بس لازم نوافقوا عليها
الاتنين بصوت واحد فكرة ايه
أنا : سعاد روحي هاتي عفيفي وتعالي بسرعة
راحت تنده جوزها
دلال : اوعى يكون عايز تعمل اللي في دماغي
أنا : تفتكري هيوافق
دلال : لا لا ده انت مجنون في مخك
أنا : يعني عايزه تفوتي الليلة يا دودو
دلال : اكيد لا بس يعني
أنا : بس ايه جايب لك اللي نفسك فيه ومش عايزه
دلال : بس هو هيوافق
أنا : أتقلي اهه جاي هناك اهه
عفيفي : أمرك يا بيه
أنا : مزعل سعاد منك ليه يا عم عفيفي
عفيفي : ابدأ يا بيه مفيش حاجه
أنا : بقولك ايه اقعد كده وعايز اخد رأيك في حاجة
عفيفي : يا بيه ما يصحش
أنا : اقعد يا راجل يا طيب بس
مراتك ست طيبه وكويسه و جدعة ونفسها تحسسها أنها ست ليها حق عليك ولازم تديه
عفيفي وهو بيزغر لسعاد : انتي قولتي ايه يا بنت الكلب وزغدها عيطت وإترمت في حضن دلال
خرجت مع عفيفي بره الاوضة
أنا : ما قالتش حاجة وما حكيتش حاجة أنا ودلال هانم اللي شفناكم مع بعض وبصراحه فهمنا المشكلة
عفيفي : يا بيه دي حاجه بيني وبين مراتي ومحدش ليه دخل فيها
أنا : عارف وليك حق بس الحاجة دي اهم حاجه بينك وبينها ودي اللي مخلايلها تطلب الطلاق يبقى عملت ايه
عفيفي : يا بيه اني راجل بعمل اللي عليا ومش بقصر هي اللي مره كأيبه في أول الجواز كنا مبسوطين وبعدين خلاص
أنا : طيب بص يا عفيفي مراتك ست صاينه عيشتك وصيناك بس هي هي نفس الحكاية معاها لازم يكون فيه تغيير يا جدع
عفيفي : تغيير ازاي يعني اركب لها اتنين مكان واحد
أنا : ههههه يا عم لا مراتك انت مش قادر تسد معاها للأخر صح
عفيفي : ايوه يا بيه
أنا : ايه رأيك في الست دلال
عفيفي : ست بنت اصول وجدعه
أنا : هو انت بقولك اخطبهالي بقولك ايه رايك فيها كست يعني
ضحك ضحكة صفرا وقال بصوت واطي : بصراحة فرسة شديدة جوي
أنا : **** عليك يا عفيفي يا جامد ...طيب مش نفسك تجرب معاها
عفيفي فتح بوقه وقال : ايه يا بيه انت عايز تقطع عيشي ولا ايه هي العين تعلى عن الحاجب برضو
أنا : تعالى تعالى بس ده انت حكايه ...امال لو قولت لك أنه طلبها هي أنك تنام معاها
عفيفي فقد النطق تقريباً وسرح
أنا : مالك يا عفيفي انت متت ولطشته قلمين افوقه
عفيفي : اني مش مصدق اللي بتقوله ده يا بيه الست دلال عايزاني اني
أنا : من يوم ما شافت بتاعك وهي نفسها تبقى مكان سعاد عجبها يا عم
ضحك وقالي : طيب يا بيه اني تحت امر الست دلال
أنا : وسعاد ؟
عفيفي : اه صحيح ودي هنيل معاها ايه دي
أنا : بقولك ايه انا جبت ليك مدام دلال اللي زي أختي تنام معاك صح
عفيفي : ايوه صح
أنا : سيبلي أنا سعاد هخليها تنسى الطلاق خالص وهريحك من صداعها
عفيفي بحلق ويلم : اسيب مراتي لراجل تاني ازاي يا بيه لا ما ينفعش
أنا : مش انت عايز دلال ...... عفيفي : طبعاً
تخيل يبقى معاك دلال ومراتك مبسوطه وتنسى الطلاق
عفيفي : بس مين اللي هيقنعها
سمعنا صوت ضحك سعاد و دلال من جوه
أنا : سعاد اقتنعت خلاص تعالي جوه بقى علشان تبدأ الحفلة
دخلنا وكل واحد راح للي يخصه
دلال وهي بتحضن عفيفي : براحه عليا يا عمو عفيفي أنا لسه صغيره
عفيفي : تعالي لعمو عفيفي تعالى يا جمل
سعاد : بقى كده يا راجل
أنا وأنا بمسك طيز سعاد من ورا وببوس رقبتها : ايه يا سو سو مش نفسك في واحد ما يفصلش تعالى بقى ونزلت بوس
في شفايفها الحلوة وبدأت العب في كسها وبزازها من بره
دلال نزلت لعفيفي وقلع الجلابيه وطلع بتاعه بصت لي وضحكت وغمزت لي
دلال : مممممم كبير وحلو بتاعك يا عمو وبتمصله
سعاد نزلت وخرجت لها زبري
سعاد : ياللاهوي يا بيه كل ده زبر احيه ده زبر عفيفي ربعه احيه شكله حلو قوي وقعدت تمص فيه جبنا أنا وعفيفي
في بوقهم وفشخنا رجليهم على السرير بعدها وقعدنا تلحس و نلعب في اكساسهم الحلوة
وسعاد و دلال بيبوسوا بعض وبنقفش في بزازهم
سعاد : اااااااه يا بيه كسي واجعني موت فيه نار طفيها بزبرك الكبير الحلو اااااه ممكن
دلال : كمان يا عمو كتكوتي مولع نار اكتر من مراتك طفي ناااار ي يا عمو والنبي
بدأت ألعب بزبري على كس سعاد وافرشه
شخرت شخره ملهاش حل : احا بقولك دخله جوزي العرص مش معانا أصلا ودخلته كسها الضيق
سعاد : عمو عفيفي دخله قبل ما هيما أخويا ياخد باله ياللا كسي مستني
دخله كس دلال وسمعت احلى ااااااه بدلع واييي خلو قوي يا عمو نيكني جامد زي ما هيما أخويا بينيك مراتك
نكناهم لغاية ما جبنا جواهم بعدها قلعنا كلنا ملط
وبعدها خلينا دلال ننيكها أنا و عفيفي أنا في طيزها وعفيفي في كسها
سعاد : ايه ياعرص ا الصحة دي كلها ده انت يا دوب كنت بتجيب الاول
عفيفي : جايلك يا شرمووووووطة و هركبك واجيب الرابع
جبنا في كس وطيز دلال وريحنا شويه وكل مزه بتمص في زبر حبيبها لغاية ما وقف تاني وكانت سعاد الضحية
وملت الاوضة سريخ
سعاد يالاهوي ده حلم ولا خيال يا ناس بتناك من أتنين جوزي جايبلي راجل بينيكني معاه يا حبيبي يا سيد الرجالة
خلاص مفيش طلاق وكل ما تعطل حطني على الشاحن اااااه كسي يا بيه حرام عليك كان عفيفي راكب طيزها
عفيفي : عجبك يا لبوتي علشان تشبعي نيك يا احبه افشخها يا بيه قطع كسها براحتك
سعاد : ااااااه هموت يخربيتك زبره كبير يا عرررررص وجبنا فيها أنا وعفيفي
قامت دلال على الحمام مع عفيفي وسعاد نايمة في حضني بنبوس ونحضن بعض
سعاد كانت الفجر خلاص
دلال خدت دش ولبست وكانت مش قادرة تمشي سندت على عفيفي اللي ركبه فضت
وطلعا الاوضة
ونزل لسعاد : ايه يا وليه ياللا
سعاد : لا سيبني شويه يا عفيفي
عفيفي : ايه ما شبعتيش لبن يا وليه
سعاد : لا ما شبعتش نيك يا خول
عفيفي : طيب خلصي و تعالي على الاوضة
كانت الشمس طلعت وقامت سعاد تبوس فيا وتلعب في زبري وتمصه اللي قام بعد فتره كبيره
وفنست طيزها وقالت مش نفسك تركبني ياللا يا بيه
ركبت طيزها صوتت وقالت : براحه يا بيه كبير قوي
عفيفي جه على الصوت
كنت بنيك طيزها وهو بيتفرج
عفيفي : احيه عليك ده انت مكنة نيك يا بيه ...يا لبوه يا بنت المحظوظه شاحن نيك ياباني وقعلك
سعاد : اااااه والشاحن بتاعه عريض يا عرص يا خووول اااااه كمان يا بيه طيزي بقت زي طيز شاكيرا من النيك اااه
حبتهم بعد مجهود في طيزها وبعدها قامت تستحمى وكان عفيفي مستنيها
عفيفي اتفق معايا نعمل كده في مره تانيه نظبطها كنت لسه عريان وهو بيكلمني و سعاد بتمص في زبري
لغاية ما شدها وقالها ما كفاية بقى انتي هتاكلي بتاع البيه
سعاد : يا ريت ده يتاكل اكل ويمتع الكس الحزين
أنا : وهو لسه حزين يا سوسو
سعاد : فشر ده هيطير من الفرحة سندني يا عفيفي لحسن مش قادرة كسي اتدمر بالنووي